Menu główne

Co na obiad? Codzienny dylemat warzywnie rozwiązany!

 

U mnie jak zawsze szybki obiad. Co tu dużo nawijać? Zaczynamy gotować!

Składniki na leczo:
- warzywa na leczo jakie tylko lubimy: pomidory, papryka w różnych kolorach, cebula, czosnek, cukinia, kabaczek, mogą być również pieczarki i marchewka.
- możemy dodać kiełbaskę, ale ja polecam jeśli już to sojową
- koncentrat pomidorowy
- przyprawy: sól himalajska, pieprz, słodka papryka, pieprz cayenne

Składniki na placuszki:
- papryka czerwona
- dowolna mąka - amarantusowa, z cieciorki, 
- kasza jaglana (dla 2 osób - mniej więcej kaszy jaglanej wystarczy od 1/2 szklanki do 1 szklanki)
- przyprawy: sól himalajska, pieprz, słodka papryka, pieprz cayenne

Przygotowanie leczo: Cebulę pokroić w pióra, zeszklić na oleju rzepakowym. Z papryki usunąć gniazda nasienne, pokroić w cienkie paski. Dorzucić do cebuli wraz z drobno posiekanym czosnkiem. Chwilkę podsmażyć. Dodać odrobinę wody lub bulionu warzywnego i dusić, aż papryka zmięknie. Jeśli dodajemy kiełbaskę sojową to najpierw pokroić ją w plasterki i podsmażyć na patelni. Na końcu dodać pomidory pokrojone w nieduże kawałki po uprzednim polaniu gorącą wodą i ściągnięciu skórki. Dodać koncentrat i przyprawy wedle uznania. Potrawę dusimy powoli na małym ogniu!

Przygotowanie placuszków: Leczo podajemy zazwyczaj z pieczywem, ale po co jeść kolejną porcję chleba, gdy możemy urozmaicić danie tymi prostymi placuszkami. Najpierw przygotowujemy kaszę jaglaną - przepłukujemy ją 2-3 razy zimną wodą, zalewamy wrzątkiem w proporcji 1:2 (czyli dwa razy więcej wody niż kaszy). Gotujemy do miękkości. Następnie miksujemy ugotowaną kaszę z czerwoną papryką, dodajemy trochę mąki i wody, oraz przyprawy. Na rozgrzanym oleju smażymy małe placuszki. Kładziemy na papierowe ręczniki w celu odsączenia nadmiaru tłuszczu. Podejmy z leczo.