Menu główne

Mam dla Was przepis na genialny, bardzo odżywczy serek dla każdego, nawet dla osób, które nie jedzą nabiału. Może być podawany na wiele sposobów zarówno na słodko, jak i na słono. Jego podstawą są migdały i orzechy nerkowca. Migdały zawierają dużo wapnia - głównego budulca zębów i kości. Oprócz tego mają w sobie cynk, potas, fosfor, witaminy E, B2 oraz niesasycone kwasy tłuszczowe. Są cennym źródłem białka. Migdały bardzo dobrze wzmacniają naszą odporność. Pomagają leczyć ciśnienie tętnicze, obniżają poziom cholesterolu, zmniejszają ryzyko choroby wieńcowej serca oraz neutralizują zgagę. Pomagają również w chorobach dróg żółciowych, płuc, oskrzeli, układu moczowego oraz cukrzycy. Poprawiają pamięć oraz koncentrację i obniżają ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera. Dzięki zawartości licznych przeciwutleniaczy chronią przed nowotworami. Odkwaszają również organizm. Podobne właściwości mają nerkowce, więc to duet idealny.

Jak przygotować taki serek? Banalnie! Wystarczy namoczyć garść migdałów i nerkowców we wrzątku przez około 2 h. Z migdałów ściągnąć skórkę. Uwaga! Polecam produkty Bio - one naprawdę się różnią od tych sklepowych, niewiadomego pochodzenie. Nawet podczas obierania migdałów widać różnicę - te sklepowe są zasuszone i trudno jest ją usunąć, z bio skórka ześlizguje się sama po lekkim naciśnięciu. Miksujemy z odrobiną mleka roślinnego, ja zrobiłam z mlekiem owsianym. Dodajemy odrobinę ksylitolu (cukier brzozowy) i owoce, jeśli mamy ochotę na wersję słodką. Jeśli chcemy bardziej warzywną wersję - dodajemy szczyptę soli himalajskiej i ulubione warzywa. Ja dodałam rzodkiewkę i natkę pietruszki, ale możemy dodać ogórek zielony, pomidora, paprykę, cebulkę, szczypiorek czy świeży koperek, lub co nam jeszcze przyjdzie do głowy. Smacznego!