Menu główne

Wczoraj wyszedł mi naprawdę ciekawy obiad, dlatego dzielę się przepisem z Wami. Główną inspirację zaczerpnęłam od Ani, która prowadzi bloga - Jogoholiczka.

Bazą w naleśnikach jest mąka z cieciorki, która zawiera mnóstwo kwasu foliowego (100 gramów zapewnia 120% dziennego zapotrzebowania na niego), jest bogata w błonnik, NNKT i żelazo, potas, witaminy B1 i B6, fosfor, magnez, cynk, selen i mangan, oraz miedź. Działa świetnie na podnoszenie odporności organizmu.

Na pewno Wasze serce zdobędzie również sos czosnkowy z kaszą jaglaną, która jest produktem totalnym w temacie zdrowego żywienia. Zawiera dużo zdrowego białka, witamin z grupy B: B1, B2 i B6 oraz żelaza i miedzi, oraz witaminy E i lecytyny. Nie zawiera glutenu, ma właściwości antywirusowe, wysusza nadmiar śluzu w organizmie, a przede wszystkim zawiera zbawienny krzem, który zapobiega odwapnianiu kości. Jedną z najważniejszych jej funkcji jest odkwaszanie organizmu. 



Składniki na naleśniki dla dwóch osób:

1, 5 szklanki mąki z ciecierzycy
1,5 szklanki wody
2 łyżki płatków drożdżowych
sól, pieprz, ulubione przyprawy

Farsz:

Ulubione warzywa pokrojone w kostkę. Ja dałam tym razem sałatę, paprykę, ogórka i rzodkiewkę.

Sos czosnkowy:

1/4 szklanki kaszy jaglanej
mleko roślinne (np. owsiane)
2-3 ząbki czosnku
przyprawy

Wykonanie:

Składniki na naleśniki należy wymieszać i pozostawić na godzinę. Warzywa na farsz pokroić w kostkę. Przygotować sos: kaszę wypłukać w zimnej wodzie, odlać i zalać wrzątkiem (niecała szklanka). Ugotować kaszę, aż do rozgotowania. Dodać do kaszy mleko roślinne, posiekany czosnek i przyprawy. Mleka dodałam tak, żeby konsystencja sosu była dla mnie odpowiednia. Na końcu wszystko zmiksowałam na gładko.

Smażyć naleśniki, wypełniać farszem, dodać sos do środka lub na wierzch wedle uznania. Smacznego i zdrowego!